Kändisar + reklam = Större intresse

Att marknadsföra sig idag är inte komplicerat i sig, utan det svåra ligger i att få människor att komma ihåg produkten eller företaget vi vill visa upp. Den som verkligen vill få god respons tar in en kändis i sin reklam och gör det hela roligt, för idag krävs det nämligen något extra för att få människor att lägga produkter och företagsnamn på minnet. Frank AnderssonDetta är inte ett påhitt utan ren fakta, en undersökning som nyligen gjordes visar tydligt att en av sex personer i åldersspannet 15-20 år kan tänka sig att uppsöka en butik om det är en kändis som är förknippad med denna.

Lyckade reklamer med kändisar

Ett företag som idag växt sig riktigt stora genom detta är Leo Vegas. Här behövs knappt nämnas vem som är ansiktet utåt då de flesta av oss har sett reklamen och vi vet exakt vem Frank Andersson är. Reklamen som spelas upp innehåller alla de bitar som behövs för att skapa ett större intresse och de har lyckats enormt bra med sina mål för att öka antalet medlemmar på onlinecasinot.

ICA:s dokusåpa

Den reklam som vi alla känner till och som blev till en lång såpopera är Ica-reklamen, som är såväl rolig som informativ. Den är även fullspäckad med kända skådespelare, förstås. De har tagit till sig att reklam idag blir mer intressant om den är underhållande och därför gjort det till något av en komediserie där varje ny reklam är som ett nytt avsnitt.Att välja rätt kändis som ska bli ansiktet utåt för ett företag eller produkt är enormt viktigt och den som inte är försiktig i sitt val av kändis kan komma att få negativ publicitet. Detta om det senare skulle visa sig att kändisen i fråga varit inblandad i något som är omoraliskt riktigt eller som har haft ett dåligt förflutet som kommer upp till ytan. Så det gäller att tänka efter flera gånger då kändisar alltid ligger under bevakning av tidningar och andra medier.